Vanliga frågor, FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna när det gäller webbutbildningen ”Våga fråga – våga se!”.

_______________________________________________________

Fråga
Jag genomförde och klarade för en tid sedan hela ”Våga fråga – våga se!”, men tog inte ut något intyg. Kan jag göra det nu? Hur?

Svar
Ja det kan du. Logga in på
http://portal.netcompetence.se/nestor/Login. I fältet ”Mina aktiviteter” klickar du på knappen ”Avslutade”. Välj sedan ”Våga fråga – Våga se”. Klicka på den gröna pilen ”Hämta intyg”.

_______________________________________________________

Fråga
Hur skriver jag ut intyget för ”Våga fråga – våga se!”?

Svar
Samma som ovan.

_______________________________________________________

Fråga
Jag har gjort färdigt ”Våga fråga – våga se!” men lyckas inte få ut något intyg. Vad ska jag göra?

Svar
Kontrollera att du har gjort alla sex moduler och att du har klarat alla test. Om inte så går det inte att skriva ut något intyg.

________________________________________________________________

Fråga
Jag lyckas inte registrera något konto för att göra webbutbildningen ”Våga fråga- våga se!” Hur ska jag göra?

Svar
Du vet väl att du måste ha ett lösenord för att kunna komma in på registeringssidan. Du får lösenordet av din chef. När du har fått det går du in här och registrerar dig:: http://portal.netcompetence.se/nestor/Login/registerlogin

________________________________________________________________

Fråga
Jag kommer inte ihåg mitt användarnamn. Hur får jag tag på det?

Svar
Ditt användarnamn är samma som e-postadress som du angav när du registrerade dig.

______________________________________________________________

Fråga
Jag har gjort de första två modulerna/avsnitten och ska börja på modul nummer tre om sömnproblem. När jag klickar på rutan” Fortsätt” så händer ingenting. Vad gör jag för fel?

Svar
Förmodligen beror det på att hastigheten på ditt bredband bli långsammare, eftersom webbutbildningen innehåller tunga filmer och bilder som datorn har fullt sjå att ladda upp. Testa gärna en annan webbläsare eller en annan uppkoppling på jobbet eller hos någon som har snabbare uppkoppling.

________________________________________________________________

Fråga
Jag försöker att registrera mig, men det går inte och jag får upp meddelandet: ”E-postadressen måste vara unik”.

Svar
Du har förmodligen registrerat dig vid ett tidigare tillfälle med den e-postadress som du försöker registrera dig med nu. Testa istället att logga in med din e-postadress (inte registrera dig). Om du har glömt lösenordet så genererar du enkelt ett nytt på inloggningssidan.